Bleach en català!
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Iniciar Sessió

He oblidat la meva contrasenya

Últimos temas
» Ens traslladem!
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDt 29 Set 2015 - 16:15 por Hanako

» Seireitei no Fansub. Bleach 641
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDj 3 Set 2015 - 11:43 por Minato

» Seireitei no Fansub. Bleach 640
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDj 27 Ago 2015 - 11:16 por Minato

» Seireitei no Fansub. Bleach 639
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDj 20 Ago 2015 - 16:46 por Kaito

» Seireitei no Fansub. Bleach 638
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDv 7 Ago 2015 - 14:59 por Minato

» Yakisoba estil Meina
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDt 4 Ago 2015 - 12:42 por Meina

» Bleach 13 Blades
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDl 3 Ago 2015 - 17:32 por Hanako

» Seireitei no Fansub. Bleach 637
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDv 31 Jul 2015 - 19:32 por Banknana

» Bleach Brave Souls
Què és per a vosaltres un otaku? EmptyDv 31 Jul 2015 - 17:35 por Minato

Usuari del mes
  • Pròximament... Pel·lícules de l'Estudi Gibli

Què és per a vosaltres un otaku?

5 participantes

Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Hanako Dt 30 Abr 2013 - 0:32

Ara pel xat parlàvem del fenomen dels otakus i hem acabat cercant a la wikipedia la definició correcta: http://es.wikipedia.org/wiki/Otaku

Però, tot i així, no diuen quins són els trets generals que tenen els otakus ja que l'article és massa general. Vosaltres què en penseu?

Com ha de ser un otaku? Quines característiques creieu que ha de tenir una persona otaku? No creieu que existeixen molts estereotips sobre com han de ser? No creieu que hi ha molta gent que només copia aquests estereotips i els degrada, donant al conjunt una mala imatge de com són realment els otakus de debò? No penseu que un otaku no té perquè exterioritzar-ho? O creieu que, al contrari, un otaku ha de donar a entendre al món que ho és?

Què en penseu? silent
Hanako
Hanako
Administrador
Administrador

Nombre de missatges : 5434
Reiatsu : 9293
Edat : 34
Ubicació : Seireitei, Primera Divisió

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Momo Dt 30 Abr 2013 - 11:36

jo crec que un otaku es algu a qui li agrada principalment el manga i l'anime. Tambe hi ha els que, a part d'aixo, els agrada els videojocs, el cosplay o la cultura japonesa. pero no crec que s'hagi de dividi els otakus en tipus segons els gustos, perque a algu li pot agradar el manga i l'anime, pero no li interesi ni els videojocs ni el cosplay ni la cultura japonesa, i a una altre persona si que li agrada tot aixo, pero no vol dir que un sigui un otaku d'un tipus i l'altre d'un altre tipus, pero el que si que crec es que pot haver persones mes otaku que altres, pero aixo ja es un altre tema xD
I sobre el tema de fer-se notar, crec que la gent no te perque mostrar a tothom que es otaku, qui vulgui que ho faci, i qui no vulgui doncs no xD
avatar
Momo
Líder dels Tinents
Líder dels Tinents

Nombre de missatges : 2063
Reiatsu : 2319
Edat : 26

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Javi Ciffer Dt 30 Abr 2013 - 19:15

Penso igual que Momo, encara que per a mi a un otaku el que mes li agrada es l'anime!
Tambe crec que en Japones es com dir que ets un noob xD
Javi Ciffer
Javi Ciffer
Promesa de les 13 divisions
Promesa de les 13 divisions

Nombre de missatges : 394
Reiatsu : 297
Edat : 28
Ubicació : Huecco Mundo

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Ifrit Dc 1 Maig 2013 - 0:57

Doncs jo sempre havia pensat (de forma equivocada, suposo) que l'otaku era aquell que estava enxoxat de la cultura japonesa en general, amb especial atenció al mon del manga i anime.
Però per a la gent en general només per consumir manga i anime ja ets un otaku.
Ifrit
Ifrit
Tercer al càrrec
Tercer al càrrec

Nombre de missatges : 479
Reiatsu : 842
Edat : 35

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Hanako Dc 1 Maig 2013 - 11:11

Jo estic bastant amb n'Ifrit. Sempre havia pensat que un otaku era una persona a la que li agradava el manga, l'anime i la cultura japonesa en general.

Però clar, quan més entro dins el món dels otakus i més vaig a esdeveniments (petits i cutres que s'organitzen aquí) conec més tipologies diferents d'otakus. Això em va fer plantejar-me si, per exemple:

-la gent que balla para-para són otakus? (és un ball japonès però no té res a veure amb el manga o l'anime)
-Les lolitas són otakus? (el mateix, té a veure amb un fenomen japonès però no amb el manga ni l'anime)
-La gent que es passa el dia amb el cosplay posat? (té a veure amb el manga i l'anime però crec que és l'extrem exagerat d'aquest món. És voler demostrar a cada segon que s'és otaku -o cridar l'atenció sobre els altres per ser "diferent" cosa que em sembla més una moda que res-)

En el cas dels cosplayers no ho acabo de tenir del tot clar. Evidentment que està basat en el manga i l'anime, però una cosa és fer cosplay per una "convenció" i l'altra és fer-ho totes les tardes perquè sí, que crec que perd la màgia.

Per la meva ciutat darrerament es veuen a un lloc determinat gent així (nois i noies joves que vesteixen molt raro (estil manga), que es mouen en manada amb les lolitas i els gòtics (generalment fent un gran enrenou perquè tothom se'ls miri) i que duen perruques de color rosa/taronja/verd/qualsevol color que no sigui normal. I aquesta gent em convida a dinar de ramen xDDD

Ja us dic, em costa catalogar a aquestes persones com a otakus, crec que simplement segueixen la moda del cosplay i tenen ganes de cridar al món el seu inconformisme amb la cultura estàndard que hom entén com l'establerta. (que guapa m'ha quedat aquesta frase) xDD


Vosaltres què en penseu d'això?
Hanako
Hanako
Administrador
Administrador

Nombre de missatges : 5434
Reiatsu : 9293
Edat : 34
Ubicació : Seireitei, Primera Divisió

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Momo Dc 1 Maig 2013 - 20:47

Jo crec que el tema dels cosplays es una mica variable

Pot haver gent que si que es disfressi per seguir una moda i anar diferent a la resta de la gent, però no vol dir que per això siguin otakus, es veritat, però tambè crec que hi ha gent que fa cosplay fins i tot quan no esta "de moda" ser diferent i si que es otaku de veritat, i crec que fer cosplay un dia o dos val, per que pot fer il·lusiò, però el que crec que ja seria passar-se es anar amb cosplay cada dia.

Jo ja ho vaig dir pel xat, que algun dia voldré anar per Barcelona amb el cosplay de Miku, i es principalment per dos raons: per que em fa il·lusiò anar amb cosplay, ignorant el que la gent pugui pensar, i per que m'agradaria posar-me'l mes d'una vegada a l'any, i si per al saló del manga anirè de Shiro i no hi ha cap altre event per posar-me'l, no em penso esperar un any sencer a posar-me'l per la Japan Weekend
avatar
Momo
Líder dels Tinents
Líder dels Tinents

Nombre de missatges : 2063
Reiatsu : 2319
Edat : 26

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Haok-X Ds 18 Maig 2013 - 19:49

Un otaku realment significa afisionat, si et refereixes al mal us de la paraula Otaku per indica que t'agrada el mon del manga i al anime el fas servir nomes per aixo, si et refereixes al mal us de la praula (o repeteixo per si de cas) nomes es considerat Otaku si ets aficionat al Manga o Anime, els aficionats a dances jocs o altres coses, tenen ja el seu nom propi, aquesta es la meva opinio.
Haok-X
Haok-X
Tinent expert en Arts Kido
Tinent expert en Arts Kido

Nombre de missatges : 993
Reiatsu : 811

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Hanako Dg 19 Maig 2013 - 14:06

Ho havia de posar:



Dibuja manga, però dibujalo como el puto culo!! Dibuja manga como una puta mierda. EEEEEh, mirad mi dibujo [...] Hazlo incluso en hojas de cuadros!! Mira, está proporcionado más o menos...

FRIKIS DE MIERDAAAAAAAAAAA!! Indignat


Doncs això, per si no ho havíeu notat, em fan molta ràbia els posers frikis que només volen fer veure que són otakus, però que en realitat no són una puta merda.

Hanako
Hanako
Administrador
Administrador

Nombre de missatges : 5434
Reiatsu : 9293
Edat : 34
Ubicació : Seireitei, Primera Divisió

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Haok-X Dl 20 Maig 2013 - 12:15

Per mala sort sempre i haurà gent que es vulgui fer el guai i el xulu aparentant coses que no son o inclús fent-se el diferent i exòtic dient que li agrada una cultura diferent, simplement jo no m'enfado perquè es faigin passar per otakus, me'n ric d'ells per creuràs millor i super guais, els realment Otakus sempre seran millors que unes copies simplement, mes igual al que els altres fan amb la seva vida, jo no puc obligar o negar que la gent faigi el que vulgui dins la seva llibertat.
xDDDDDDDD
Haok-X
Haok-X
Tinent expert en Arts Kido
Tinent expert en Arts Kido

Nombre de missatges : 993
Reiatsu : 811

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Ifrit Dl 20 Maig 2013 - 21:37

Bueno, en aquest punt em permetreu discrepar una mica.
Entenc que fot quan veus a algú que no tracta allò que t'agrada com tu ho faries, i que no ho viu amb la passió i entusiasme amb que tu ho fas. Però també opine que això no li lleva el dret a fer-ho servir.
Un exemple personal. A mi m'agrada el manga i l'anime, però tan sols segueixo les sèries mes conegudes i no estic pas massa introduit en aquest món. Així mateix tampoc soc massa fan de la cultura japonesa, els cosplays i la gastronomia. No ho trobo tan interessant com els Otakus. La pregunta es, per el fet de quedarme tan sols amb una part d'aquest mundillo no tinc dret a que m'agradi?
El que diu Lou al video: Si em ve de gust fer un dibuix manga amateur, no puc per el fet de que no serà profesional? Jo no ho veig així.
Ifrit
Ifrit
Tercer al càrrec
Tercer al càrrec

Nombre de missatges : 479
Reiatsu : 842
Edat : 35

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Hanako Dt 21 Maig 2013 - 11:10

No és això Ifrit. Jo em referia a aquesta gent que sua completament de la cultura japonesa, del manga o de l'anime i que simplement vol seguir la moda. Perquè ara està un poc de moda ser friki/fer veure que ho és. Des del moment que les pijes fiesteres de la meva carrera començaren a dur camisetes d'Arale vaig veure que alguna cosa no quadrava.

És això el que jo criticava, aquests posers frikis/gent que només vol cridar l'atenció/gent marginada que es volen sentir integrats d'alguna manera. És evident que pots dibuixar manga com el cul si vols, Ifrit, el que jo critico és la gent que ho fa perquè està de moda.

Tornant als exemples concrets, la gent del para-para que vaig dir abans. Són otakus realment? Torno amb els cosplayers, és evident que són otakus però, fins a quin punt realment es fiquen en la pell del personatge? Crec que fer un cosplay no només és posar-te unes robes, sinó imitar el caràcter del personatge, ficar-se completament dins la pell, no?

El problema que hi veig és que ara el terme otaku i el terme friki s'han unit i, sota el meu punt de vista és evident que un otaku i un friki no és el mateix.
Hanako
Hanako
Administrador
Administrador

Nombre de missatges : 5434
Reiatsu : 9293
Edat : 34
Ubicació : Seireitei, Primera Divisió

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Haok-X Dt 21 Maig 2013 - 11:54

Jo la gent que realitza activitats de cultura Japonesa no els consideraria Otakus. Daltre banda un Otaku quan fa Cosplay sent realment al personatje que interpreta sino el Cosplay esta incomplert, o aixo penso jo, el tema Friki i Otaku, no es k els Otakus sigüin uns Frikis, si no es mes la forma de dir-ho popularment, i Otaku es com es diuen els que hi entenen, igual que consideren Friki una persona que juga a video jocs pero realment se'ls hi diuen Gamers...

Jo crec que l'us de la paraula Friki es mes un mal us de la mateixa, i la usan per generalitzar a tots els que hens agrada cosas que ells consideren extranyes, pero també es pot ser friki del futbol pero com es algo mes popolar no es consideren ells mateixos frikis...

Jo rapateixo un Otaku es un fanatic del Manga, Anime, Cosplays i tot el que tingi relacio amb el mateix, no dit que et tingui que agradar tot, només que tagrada el sector en general, d'una manera bastant important...

Espero que s'entengui el que vull transmetre... XD

See you Shinigamis
Haok-X
Haok-X
Tinent expert en Arts Kido
Tinent expert en Arts Kido

Nombre de missatges : 993
Reiatsu : 811

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Ifrit Dt 21 Maig 2013 - 20:06

Entenc el que vols dir sobre la moda, Hanako. Seria mes o menys com en aquell moment que es varen posar de moda les samarretes "punkrock" i totes les noietes anaven vestides amb coses de Ramones, AC/DC i inclús Iron Maiden. Dites prendes es venien a les tendes mes cool i pijolis (pull and bear, freska i altres afters). A mi em feia, personalment, molta ràbia. Ja que si conversaves amb elles sobre aquests grups no en tenien ni idea "No, si jo pensava que era una marca mes", em deien moltes. I el meu jo adolescent era poc tolerant. Molt enfadat
Però reflexionant una mica vaig pensar que si bé no m'agradava el que feien, tampoc tenia massa dret a fer una critica massa violenta sobre elles, per diversos motius: El primer es que no saben realment el que fan, segueixen les modes de forma descerebrada i si ara li ha tocat a tot allò "freak" qui sap si en breu li tocarà als uniformes de la segona guerra mundial i vorem a totes les noies reshulones amb uniformes d'aquests. El canvi en la societat cal fer-lo a altres nivells, ja que la necessitat de sentirse integrat en un grup es inherent a la nostra espècie.
El segon motiu es que jo ( i tots) som posers a ulls d'altres persones mes endinsades en eixos mons, i fa molta ràbia quan et califiquen així de forma indiscriminada sense tenirne realment motiu.

Sobre el para-para aquest realment no en tinc ni idea, però sobre els cosplays si que opine una cosa semblant. Si bé hi ha nivells i nivells (no es el mateix un cosplayer profesional que un amateur) si que opine que cal introduirse al personatge, ja que si no realment el cosplay no quedarà bé (us imagineu algú que vagi de Kyoraku i no digui tonteries ni aixeque faldilles? Quina aberració!)

El terme freak avui dia ha canviat molt respecte al que era abans, ara el fem servir de forma indiscriminada). Realment opine que ha passat de ser quelcom estrany i diferent a sustituir la paraula "afició". No se a vosaltres però a mi els meus amics em diuen sovint "Ets un freak dels llibres" o "Ets un freak del heavy"per el simple fet de que m'agraden i a ells no. Es mes, tinc incús amics que diuen "Jo es que soc un freak de la informàtica" o "Soc una freak de les sèries". Aquest canvi es pot també entendre per la diversitat de aficions de les que ara podem disposar. Vull dir que abans existien tan sols 2 o 3 aficions acceptades socialment per a cada gènere, i si algú optava per una altra, era llavors quan li deien allò de "Ets un freak".
Otaku i freak son el mateix, però no ho son (warning, perla filosòfica al canto). Un otaku es un freak per a la resta de la gent, ja que a dia d'avui no hi ha encara massa otakus. Per a la gent un otaku es un "Freak de lo japo". Així es com ho veig jo.

Vinga va, que està agradantme parlar d'aquest tema!
Ifrit
Ifrit
Tercer al càrrec
Tercer al càrrec

Nombre de missatges : 479
Reiatsu : 842
Edat : 35

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Haok-X Dt 21 Maig 2013 - 21:23

Cita d'Ifrit: "Otaku i freak son el mateix, però no ho son (warning, perla filosòfica al canto). Un otaku es un freak per a la resta de la gent, ja que a dia d'avui no hi ha encara massa otakus. Per a la gent un otaku es un "Freak de lo japo". Així es com ho veig jo."
La paraula Otaku o també coneguda com "おたく" s'utilitza molt generalment, ja que un cop dins de la cultura Otaku hi han els Anime Otaku i els Manga Otaku (Els Manga Otaku son menys que els Anime Otaku) . Però l'ho important és que els Otakus tant comp per part del Manga o l'Anime, és un boom molt gran en el jovent d'avuir en dia, contant els Otakus Salvatjes com jo, o un simple aficionat i simpatizan de l'Anime. Si és que he entes correctament el que volies transmetre tin una correcio que ferte: és que un Otaku no és Freaky de lo Japo, Tot el que no te relacio amb el manga i al anime queda exclòs del mal us que se'n fa de la paraula Otaku. Ja que la paraula Otaku com el significat bulgar que se l'hi aplica va sortir del porpi Japo!
Haok-X
Haok-X
Tinent expert en Arts Kido
Tinent expert en Arts Kido

Nombre de missatges : 993
Reiatsu : 811

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Ifrit Dt 21 Maig 2013 - 22:14

Es clar Haok. El que vinc a dir-te es la opinió que te la gent sobre els Otakus. Parlem en tot cas de allò que diu la societat. Si bé jo no se ben bé que es un otaku exactament (ja us he dit que vaig una mica perdut) us parle de considearcions generals.
El mateix podriem dir del terme "Freak", que vol dir monstre en el seu orige (als circs, crec. Dones barbudes i eixes coses)
Ifrit
Ifrit
Tercer al càrrec
Tercer al càrrec

Nombre de missatges : 479
Reiatsu : 842
Edat : 35

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Haok-X Dc 22 Maig 2013 - 10:43

Si ho mires des de un ambit extern, la gent no sap ni k els segidors de mangas/animes es diuen amb el mal us de la Otaku, simplement ens identifiquen com a frikis, simplement, nomes saben del us de la paraula Otaku algu que hagi indegata buscar sobre el tema, o k conegui algu que en sapiga si no es molt poc probable que sapiga que la paraula Oatku existeixi. Aixi que de cara el public som Frikis, a Japo seria en el unic pais on totom sap que la paraula Otaku es fa servir pel mal us de discriminar als fanatics del Manga o Anime. " Aixo es el que creec basantme en el que veig en el meu entorn"
Haok-X
Haok-X
Tinent expert en Arts Kido
Tinent expert en Arts Kido

Nombre de missatges : 993
Reiatsu : 811

Tornar a dalt Ir abajo

Què és per a vosaltres un otaku? Empty Re: Què és per a vosaltres un otaku?

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum